Kenapa??

Diri oh diri,,
kenapa sering kali kau serabut??
kenapa dengan kau??
apa dah jadi dengan kau??

Apabila hati dan otak dah mula serabut,,
diri aku pula yang kelam kabut,,
apa nak jadi??
susah hendak aku katakan,,
kadang-kadang otak jadi tidak keruan,,


pernah hati dan otak ini menghasilkan satu isyarat dan isyarat itu bermain didalam hati,,
"BUNUH DIRI!!"
kadang kala ia berlegar-legar didalam ruang fikiran ku,,
hendak katakan iman sudah penuh dada memang tidak,,
tetapi,,ada suatu perasaan yang datang seakan-akan bisikan suara di cuping telingaku
"pedulikan kata-kata itu,,lupakan itu,,itu akan menjadi beban bagi engkau"
aku terdiam,,aku terkesima,,aku tunduk sambil memegang kepalaku ini,,


adakah dunia ini berlaku adil??
mungkin dunia ini sememangnya berlaku adil,,
tetapi tidak bagi diriku,,
jarang sekali aku merasai apa yang aku inginkan,,
tetapi,,apa yang orang lain hendak,,beliau dapat,,
tetapi kenapa harus aku yang menjadi mangsa??
aku sudah tidak tahan,,
segala yang aku rasa ini tidak dapat ditahan,,

"ALLAH akan uji seseorang itu kerana dia sayangkannya,,ALLAH akan ambil nyawa seseorang itu lebih awal kerana ia sayangkan orang itu"

ALLAH sengaja menguji kesabaran dan kehendak seseorang kerana ia akan memberi lebih daripada apa yang kita duga,,

ALLAH akan ambil nyawa seseorang itu lebih awal kerana beliau sayangkan orang itu kerana ia takut kebaikkannya akan disulami kejahatan,,

ini semua kisah yang aku sendiri alami,,mungkin nampak seperti rekaan,,tapi sebenarnya ia semua fakta!!

No comments:

Post a Comment

Followers