kini

tawarikh tawarikh lalu mengingatkan aku ,
bagaimana geringnya aku ketika satu masa dahulu ,
aku terbayang ,
bagaimana seksanya akan aku laluinya tanpa dirinya .

kini ,
ini bukan hanya terbayang , bukan lagi fantasi mahupun illusi .
ia kini menjadi realiti .
aku tak mampu menghadapi ,
aku tak kuat untuk mengharungi .
apatah lagi untuk melihat dirinya lagi .

kini ,
hari hariku sepi , longlai .
aku seringkali termenung akan hal ini ,
apakah ia akan berakhir kali ini ?
atau ia akan berulang pada lain hari .
aku sudah tidak sanggup menghadapi hal ini lagi .

maafkan aku ,
aku bukan yang terbaik untukmu ,
aku masih takut akan kenangan lalu ,
dimana kenangan yang mampu melemahkan aku ,

dan kini ,
ia nampak seperti mahu berulang kembali .
terpaksa aku menghadapinya lagi .
aku berdoa pada illahi ,
supaya hati aku berbunga dan mekar kembali ,
seperti mana aku gembira sebelum ini

No comments:

Post a Comment

Followers